Wednesday 27 November 2013

Fishy

I'm a big fan of fish and seafood. Not only is it healthy it's also delicious and the variations are endless. I often eat cod or salmon (fresh of course), they are so easy to cook. I usually either cook them in my griddle pan or in the oven on fairly low temperature. Try to sprinkle some sesame seeds on top of them and maybe a bit of really nice Parmesan cheese. You won't regret it trust me! Steamed green kale goes really well with fish and if you add some fresh flat leaf parsley, warm tomatoes and red onion you're on to a winner. 
I often make some sweet potato or butternut squash as well, it goes really well together.
Have you got any great fish recipe to share with me?


Jag älskar fisk och skaldjur! Det är inte bara nyttigt det är också väldigt gott och kan varieras i all oändlighet. Oftast blir det lax eller torsk (färsk givetvis), dom är så enkla att tillaga. Jag brukar antingen steka dom i min griddle pan eller i ugnen på ganska låg tempratur. Prova att strö över lite sesamfrön och kanske en liten bit riktigt god parmesan. Du kommer inte ångra det, lita på mig! Ångkokt grönkål passar riktigt bra ihop med fisk och om du lägger till lite färsk persilja, varma tomater och rödlök så har du en vinnare. Oftast gör jag lite rotfrukter i ugnen att ha till också, passar utmärkt.
 Har du något fiskrecept som du bara måste dela med dig utav?



No comments:

Post a Comment