Tuesday 21 January 2014

Cardio sesh

I went to the gym straight away when I woke up this morning. There is no better start to the day than a sweaty workout. 
I did a cardio circle session that consisted of the following:
  • 30 min treadmill (10 min walking warm up, 20 min running)
  • Push Up's, Crunches, Mountain Climbers, Hip Lifts, Side jumps over step bench
  • 50 sec/exercise with 10 sec rest in between. 2 rounds 1 min rest in between
  •  Same circle for 20 sec/exercise for 3 rounds with no rest
  • 12 lunges with twist/leg x 3 with 5 kg plate
  • 15 min stretch

Idag stack jag till gymmet direkt när jag vaknade. Bästa sättet att börja dagen på är med ett svettigt träningspass. Jag körde ett cardio circle pass som bestod utan följande:
  • 30 min löpbandet (10 min uppvärmning, 20 min spring)
  • Push Up's, Crunches, Mountain Climbers, Hip Lifts, Sidohopp över stepbänk
  • 50 sek/övning 10 sek vila mellan. 2 rundor med 1 min vila mellan
  • Samma circle 20 sek/övning 3 rundor utan vila
  •  12 utfall med twist/ben x 3 med 5 kg viktplatta
  • 15 min stretch






 

2 comments:

  1. Ser bra ut! Älskar också att träna :)

    ReplyDelete
  2. Ja det är så go känsla, iaf efteråt ;) Kikade in på din blogg och jag är också väldigt förtjust i giuseppe zanotti's skor. Har mina louboutins men ett par g.z hade jag gärna också skaffat :) x

    ReplyDelete