Wednesday 6 November 2013

Think 80/20

I'm sure that you have noticed that we live in a diet crazy world. Everyday we got bombarded with how to loose weight FAST! It's no wonder people are getting confused, quite frankly who wouldn't? I'm not following any kind of diet I do however believe in the 80/20 way of thinking. If you are being good, training and eating healthy 80% of the time the remaining 20% doesn't matter so much. It's what you do most of the time that matters. I'm not saying you should completely pig out just because you been so good but please do realize that, that piece of cake or that burger won't make you fat. It's the 3 burgers, 2 pizzas and a kilo of sweets in a week, every week that will make you fat. Big difference there! On Sunday I went for a roast in Ipanema so for breakfast I had greek yogurt, berries and homemade granola. You get my drift? Moderation is key. 


Jag är helt säker på att du har märkt att vi lever i en dietgalen värld. Varje dag bombarderas vi med nya sätt att gå ner i vikt SNABBT! Det är inte konstigt att man blir förvirrad, vem skulle inte bli det? Jag följer inte någon diet alls något, jag använder mig utav är 80/20 tänket. Ifall men håller sig till en bra kost, tränar och tar hand om sig 80% utav tiden spelar resterande 20% av tiden inte så stor roll. Det är vad du gör på det stora hela som räknas. Nu menar jag inte att man ska proppa i sig massor med mat bara för man varit så duktig men jag vill att ni ska förstå att den där godisbiten eller den där hamburgaren inte kommer göra er tjocka. Det är dom 3 hamburgarna, 2 pizzorna och det där kilot godis du äter varje vecka som gör dig tjock.Jag åt s.k "sunday roast" på Ipanema i söndags så till frukost åt jag grekisk yogurt med bär och hemmagjord granola. Ni hänger med va? Äta med måtta är det som gäller alltså.


No comments:

Post a Comment